fonQ lanceerde 6 juni het ‘fonQ Partners’ programma, onderdeel daarvan is een specialistische marktplaats in woonaccessoires. Door externe aanbieders toegang te geven, kan fonQ zijn assortiment snel uitbreiden naar meer dan 100.000 producten en wil daarmee andere woonwinkels versneld laten groeien.
Met een groei van 30 procent in online bestedingen in 2017 is de home deco markt één van de snelst groeiende segmenten in de e-commerce branche. Deze online groei wordt echter nog geremd door een gefragmenteerde markt van verschillende online en fysieke retailers. Met het openstellen van een marktplaats op het platform biedt fonQ de consument meer overzicht en woonwinkels de mogelijkheid om meer klanten te bereiken.
“We creëren voor de consument meer keuze en bieden toegang tot het assortiment van bijvoorbeeld die ene leuke woonwinkel aan de andere kant van het land. Hiermee wordt fonQ een centrale plek voor Home & Living. Een plek waar de consument haar zoektocht start naar producten voor in huis en ruime keuze heeft in verschillende woonstijlen, prijsklassen en merken,” licht Michel Schaeffer, CEO a.i. van fonQ, toe.
CUREREN IN AANBIEDERS EN PRODUCTEN
Naast grote spelers als Chesterfield en Beliani, maakt fonQ ook voor kleine spelers een landelijk bereik mogelijk. Bij het aansluiten van nieuwe aanbieders gaat de webshop selectief te werk. Geïnteresseerde verkooppartners kunnen zich via de website aanmelden.
“Zowel per aanbieder als product kijken we kritisch naar de toegevoegde waarde en elk product zal ook door slechts één verkoper worden aangeboden. Dit om keuzestress bij de klant te voorkomen, maar ook om ons eigen merk te waarborgen. Zo stellen we hoge eisen aan servicevoorwaarden en per aanbieder worden zaken als klanttevredenheid en snelheid gemonitord. De klantervaring staat altijd voorop”, aldus Schaeffer.