Nu consumenten meer thuis moeten blijven, heeft dit invloed op de winkelbezoeken. Made.com bedacht een manier, waardoor ze toch hun collectie konden tonen aan de consument. Zo kunnen klanten digitaal door een prachtig Amsterdams appartement wandelen. En route komen ze allerlei items tegen die ze online aan kunnen schaffen. Made.com verkoopt design meubels, lampen en accessoires zowel online als in de winkel, die zich onder het appartement bevindt.

Het historische appartement uit de 19e eeuw heeft originele hoge plafonds en schuiframen die typisch zijn voor Amsterdamse architectuur. Het oogt warm en uitnodigend door de originele gewelfde deuropeningen, glas in lood schuifdeuren en massief houten vloer en het moderne design esthetiek.

Nordic move on
De interactieve showcase vindt plaats in vier ruimtes die de drie belangrijkste trends laten zien. Daaronder vallen Nordic Move On (woon- en eetkamer), The New Soft (woonkamer met focus op loungen) en Luxe Maximalist (dubbele slaapkamer).

Audiotour
Terwijl bezoekers in de virtuele ruimtes zijn, kunnen ze op verschillende tags klikken en meer ontdekken over de aanwezige MADE producten – van design details tot inspiratie en samenwerkingen met designers. Daarnaast is er ook een aanvullende audiotour beschikbaar die wordt geleid door MADE’s Design Director Ruth Wassermann. Daarnaast kunnen fans binnen in het MADE Apartment kijken met de speciale augmented reality filter op Instagram. Door naar selfie-modus te switchen kunnen ze zichzelf virtueel in het appartement plaatsen en iedere kamer in 360º bekijken.

Wil je het appartement bekijken en inspiratie opdoen over dit concept? Kijk dan op made.com/virtual-apartment.