De allernieuwste versie van Home Deco Business Magazine is verschenen! Wij zijn ontzettend trots, want het blad heeft een heel nieuwe vormgeving!! Wat voor artikelen vind je terug in deze editie?
PLANTEN VOOR SCHONE LUCHT IN HUIS
Ook in onze branche hebben winkeliers te maken met de wens van consumenten naar schone lucht in huis. Planten blijken daarbij wonderen te kunnen verrichten. Niet alleen produceren ze zuurstof, maar er zijn ook planten die de lucht zuiveren.
DE CONSUMENT HEEFT GEEN TIJD EN RUIMTE MEER
Op de interieurbeurs Maison&Objet in Parijs hadden verschillende trends de overhand. Zo waren er enerzijds witte, cleane meubelen, anderzijds zagen we kleurrijke, drukke accessoires die opvielen. Waar komen deze trends vandaan? We vroegen het trendwatcher Janine Borduin van Tooolbox. Dit bedrijf heeft ze samen met twee andere stylisten opgericht. Ze signaleren trends voor onder andere productontwikkelaars in Europa en Azië, die aan de hand van deze marktontwikkelingen producten ontwerpen.
LOKAAL PRODUCEREN DE TREND?
De laatste tijd lijken steeds meer consumenten te willen kiezen voor lokaal geproduceerde producten. Of het nu gaat om komijnekaas, kleding of kandelaars; dat het ver weg maar wel een stuk goedkoper wordt gemaakt dan hier lijkt voor steeds meer mensen een steeds minder belangrijk argument. Maar lokaal produceren kan alleen wanneer een grote groep bereid is om er meer voor te betalen. Daarnaast is het nog maar de vraag of het ambacht dat vereist is voor het maken van veel producten nog aanwezig is in Nederland. Een korte inventarisatie van de haalbaarheid en wenselijkheid van Made in Holland.