De recentste editie van Spot On Retail, voorheen bekend als Spotlight, is volgens de organisatie uitgegroeid tot de meest succesvolle editie tot nu toe. Met bijna 140 leveranciers van diverse merken uit de speelgoed-, gift-, wenskaarten-, stationery-, feest- en cadeaubranche, trok het evenement maar liefst 2.065 retailers aan. Dit betekende een stijging van ruim 20% in het aantal bezoekers ten opzichte van de voorgaande editie.

“Spot On Retail heeft zich dankzij de samenwerking met NSO Retail ontwikkeld tot het grootste event voor de speelgoed-, gift-, wenskaarten-, stationery-, feest- en cadeaubranche van de Benelux,” aldus Jurgen Pietersen, namens Spot On Retail.

Een belangrijke factor in het succes was de brede aanwezigheid van brancheverenigingen, vakmedia en winkelformules zoals Primera, Bruna, Readshop, BLZ./Libris, Cigo, Vakcentrum, Tabac&gifts en NSO Retail. Pietersen voegt hieraan toe: “Door de aanwezigheid van deze spelers biedt het event alle informatie en aanbod voor de ondernemende retailer.”

 

 

Spot On 2032: Vakevent voor de tabaksbranche

Tegelijkertijd vond het vakevent Spot On 2032 plaats, gericht op de tabaksbranche. Dit bood tabaksverkopende retailers de kans om zich te oriënteren op nieuwe, aanverwante productgroepen zoals wenskaarten, knuffels, gift en stationery, om hun winkelassortiment verder uit te breiden.

Nieuwe doelgroepen

De samenwerking met NSO Retail heeft niet alleen geleid tot meer bezoekers, maar ook tot nieuwe, interessante doelgroepen voor leveranciers, zoals gemakswinkels, tankstations en supermarkten. Traditionele bezoekers, zoals speelgoedzaken en boekhandels, blijven de beurs echter ook trouw bezoeken.

Edities in 2025 al bijna uitverkocht

De aankomende edities van Spot On Retail in 2025 zijn al zeer gewild. Op dit moment is meer dan 75% van de beschikbare ruimte al verhuurd. De volgende edities vinden plaats op 9-10-11 maart en 14-15-16 september 2025 in Autotron Rosmalen. Spot On Retail blijft voor de toekomst inzetten op verdere samenwerking. “De samenwerking met NSO Retail smaakt zeker naar meer. We zien de professionaliteit van de beurs hierdoor toenemen, en door specifiek met branches of verenigingen samen te werken, kunnen we de beurs heel gericht verbeteren,” aldus Jurgen Pietersen.

Meer info: https://spotonretail.nl/