De inkoop- en inspiratiebeurs Trendz heeft traditiegetrouw het beursseizoen in Nederland weer afgetrapt. Ruim 300 merken waren vertegenwoordigd, die bezocht werden door een kleine 6.500 professionals in de home decoration & lifestyle. Dat zijn ruim 500 bezoekers meer ten opzichte van vorig jaar. Ook namen 35 nieuwe partijen deel aan Trendz Voorjaar dat gehouden werd op 8, 9 en 10 januari 2023 in Evenementenhal Gorinchem.
“Het was een zeer geslaagde editie, waarbij we samen met de bezoekers hebben genoten van een groot en divers aanbod van home decoration, outdoor & flowers, stationery & office, gifts & gadgets, fashion, accessories jewelry & beauty, home linen, table & kitchenware en kids. Een groot compliment aan onze deelnemers, waaronder dus ook 35 nieuwe deelnemers. Elke editie van Trendz mogen we nieuwe deelnemers en daarmee nieuwe merken en start-ups verwelkomen, die hiermee een sterke kickstart maken door een mooi aantal nieuwe/eerste klanten. Deze succesvolle editie heeft er ook voor gezorgd dat veel partijen het vertrouwen hebben gegeven voor najaar 2023 en voorjaar 2024”, zegt Mascha de Bruin, Head of Cluster Retail & Interior.
Bloemisten
Tijdens deze editie keerde de brancheorganisatie voor bloemisten in Nederland – Koninklijke VBW – terug. In samenwerking met Plantion, Groothandelscentrum Plantion en Bloem & Blad hadden zij een sfeervol en inspirerend plein ingericht voor de bloemisten met een aantrekkelijk programma dat drukbezocht werd. Hier waren zowel de Nederlands kampioen bloembinder Bente van Meurs, Young Floral Talents Rik Masson, Thijs van Voorst, Tiffany van Lenten en niemand minder dan Europees kampioene bloemschikken Hanneke Frankema aanwezig. De voorronde van de Talent Award van Bloem & Blad vond op de openingsdag plaats met de bekendmaking van de finalisten op de dinsdag. Ook was er een interessante paneldiscussie met verschillende vraagstellingen over het ondernemen in deze uitdagende tijden met Isabelle Alink en Hans Scholten.
Tevreden
“We hebben onze terugkeer op Trendz ontzettend positief ervaren,” zegt Bram Rijkers, Koninklijke VBW. “Het programma en de aanwezigheid van Plantion, Groothandelscentrum Plantion en VBW werden als een grote meerwaarde door de bloemisten ervaren. Ook was het een hele mooie vorm om in een paar dagen tijd met meer dan 100 bloemisten te spreken. Daarom zijn wij dan ook weer aanwezig tijdens de najaarseditie.”
Ook Stefanie Kleisterlee van Prospectt is tevreden: “Trendz hebben wij heel succesvol ervaren. We hebben veel van onze merken kunnen presenteren en klanten hebben hier zeer goed op gereageerd. Daarmee hebben we ook een hoop nieuwe klanten mogen ontmoeten tijdens de beurs.”
Stefan Wiggers van JoJo Living kijkt ook positief terug op hun eerste deelname aan Trendz. “Eerder hoorde ik wel al dat inkopen op deze beurs centraal staat, maar we waren verrast over het aantal orders dat we hebben mogen schrijven. Daarnaast was alles van A tot Z geregeld door de organisatie en de retailers die onze stand hebben bezocht waren laaiend enthousiast.”
Inspiratiesessies
De beursorganisatie van Trendz organiseerde verschillende inspiratiesessies op het Trendz Podium en Do It Yourself (DIY). Deze drukbezochte sessies zijn mede mogelijk gemaakt door trendwatcher Hilde Francq van Francq Colors, productstylist en fotografiecoach Frederique van Gemert, Mandy Kool van House of Interior Business, Maarten Bierman van The Pinfluencers en Roland van Gulik van Geven is Leuker.
De Bruin: “We zijn zeer tevreden over deze editie en kijken met vertrouwen naar de toekomst.”
De eerstvolgende editie van Trendz is de najaarseditie op 27, 28 en 29 augustus 2023 in Evenementenhal Gorinchem. De volgende voorjaarseditie staat gepland op 14, 15 en 16 januari 2024. Voor meer informatie: www.trendzvakbeurzen.nl.