Online inkoopplatform Orderchamp organiseert voor het derde jaar op rij Black Friday for Wholesale om retailers hun verdampte marges terug te geven. Tijdens dit evenement subsidieert Orderchamp deels de korting op alle 4.500 aangesloten merken. Retailers kunnen met deze korting hun gemiste marge compenseren. Het digitale evenement duurt tot en met 29 november (Cyber Monday).
Voor merken is het een passend moment om de rest van hun voorraad van dit jaar te verkopen. Zo stelt CEO Joost Brugmans: “Wij weten dat Black Friday voor onze retailers erin kan hakken. Daarnaast hebben sommige merken dit jaar ook te maken met duurdere grondstofprijzen. Daarom doen we graag iets terug voor onze community via een korting op alle merken die bij ons zijn aangesloten. Onze merken kunnen vervolgens zelf kiezen om die korting te verhogen, om hun eindejaarsverkopen een extra impuls te geven.”
Retailers kunnen via het online platform producten voor hun eigen winkel inkopen bij zo’n 4.500 verschillende Europese merken. Merken krijgen op hun beurt via het platform toegang tot 75.000 retailers uit heel Europa. Retailers profiteren van gunstige inkoopvoorwaarden, zoals lage bestelminimums, gratis verzending en kortingen tot €250 op een eerste bestelling via het platform.
In mei haalde Orderchamp een Series A investering op van €16.5 miljoen via Prime Ventures om door te groeien in Europa. Inmiddels heeft het bedrijf een fysiek kantoor geopend in Berlijn. Orderchamp bedient klanten uit heel Europa, waaronder de Benelux, Duitsland en Frankrijk.
Over Orderchamp
Op het digitale inkoopplatform Orderchamp worden zelfstandige retailers en merken met elkaar verbonden om wereldwijd relevant te blijven voor lokale consumenten. De Amsterdamse scale-up biedt op haar platform een uniek en kwalitatief hoogstaand assortiment van meer dan 400.000 producten van meer dan 4.500 verschillende Europese merken, waaronder Home & Living, Koken & Tafelen, Baby & Kids, Stationery, Sieraden & Accessoires, Eten & Drinken en Beauty & Health.