De uitbraak van het coronavirus biedt ondernemingen ook kansen om creatieve initiatieven te ontwikkelen. Dit geldt ook voor het 51 jaar oude familiebedrijf J. Kersten BV. Deze onderneming richt zich op de import en export van woonaccessoires en -decoratie. Twee keer per jaar stelt Kersten BV een nieuw assortiment samen en deze artikelen presenteert het bedrijf in de showroom aan klanten. Naar verwachting zal het internationale reisverkeer echter pas over een paar maanden weer op meer gang komen. Voor Kersten was dit de reden om op zoek te gaan naar een manier om de sfeer en beleving uit de showroom toch over te kunnen brengen op haar (internationale) klanten. Hiervoor werkte Kersten samen met twee software bedrijven. Zij ontwikkelden de mogelijkheid om met 360 graden foto’s de showroom in kaart te brengen met een ingebouwde ‘video conference’ functie.
De virtuele tour is gekoppeld aan het webshopaccount van de klant. Hierdoor blijft Kersten toch in contact met de relaties. Ook is het zo mogelijk om hen op afstand te inspireren en te assisteren met het samenstellen van een nieuw assortiment. Op deze manier worden klanten van over de hele wereld en uit Nederland bereikt en geïnspireerd om de collectie van Kersten aan te schaffen. Om de virtuele showroom te kunnen bezoeken, maak je een afspraak met de accountmanager. Zodat hij of zij met je ‘mee kan lopen’ door de winkel en advies kan geven over de artikelen.
Hier vind je meer informatie over Kersten BV.