Kwantum opent op 14 maart een winkel in Tilburg volgens de nieuwe formule. De winkel laat een volgende stap in de expansiestrategie zien. De formule is enigszins aangepast om meer aansluiting te vinden bij de wensen en behoeftes van de klant. Kwantum wil het verschil gaan maken door klanten te wijzen op de mogelijkheden van personaliseren en uniek maken van het eigen interieur door middel van een breed aanbod en maatwerk. Allereerst is het aanbod in raamdeco, gordijnen en vloeren bijzonder groot. “Klanten kunnen alle mogelijkheden, stoffen, dessins en technische details van de materialen uit onze uitgebreide collectie, zintuiglijk beleven”, zegt Kwantum-directeur Rob Berns. En dat is “..precies zoals je van een marktleider mag verwachten. Als Kwantum maken we hiermee namelijk een groot verschil ten opzichte van de vele on- en offline aanbieders die er op dit moment op deze productgroepen zijn te vinden”.
Eigen smaak
In het nieuwe winkelconcept van Kwantum krijgt ook de ruime behangcollectie veel aandacht en kan de klant gebruikmaken van een verfmengservice. Berns: “We tonen aan hoe leuk wonen kan zijn, als de mensen hun huis helemaal naar eigen smaak kunnen inrichten, met meubelen, verlichting en decoratie volgens de laatste woontrends”. Kwantum ondersteunt de klanten daar zo uitgebreid mogelijk bij. Bij het grote service-eiland, dat de kern van de winkel vormt, staan specialisten klaar om de klanten te adviseren en te begeleiden in hun zoektocht naar de meest geschikte raam- en vloerbekleding. Kwantum trekt jaarlijks meer dan 35 miljoen bezoekers naar een van de 113 winkels in Nederland en België, de website en de webshop.