Vier vaktijdschriften van de nieuwe uitgeverij Business Content Media vallen vandaag bij ruim 11.000 ondernemers in de woonbranche op de mat. De titels Interior Business en Bedding Business verschenen begin januari voor het eerst. Vandaag komen daar de titels Vloeren Business en Home Deco Business bij.
Maar liefst 236 pagina’s vol hoogwaardige vakinformatie voor professionals in de interieurbranche tellen de vier uitgaves van Business Content Media bij elkaar. Ruim 11.000 ondernemers worden vrijdag 2 februari verwend met de nieuwe vakbladen. Business Content Media bereikt met de vaktitels nagenoeg alle ondernemers in de woonbranche. Nu nog worden de bladen verzonden naar alle relevante adressen; wie in de toekomst verzekerd wil zijn van toezending moet een abonnement nemen.
Business Content Media is in december 2017 uit de startblokken geknald onder leiding van Richard van der Hak. De nieuwe uitgeverij is gericht op unieke product-marktcombinaties en brengt hoogwaardige vakinformatie op een eigen manier. Dat gebeurt via de (glossy) tijdschriften, alsook via online platforms, nieuwsbrieven en social media. Tijdens beurzen en events wordt bijvoorbeeld via Instagram of Twitter live verslag gedaan. Van der Hak: “De branche bereiken doe je op meer manieren dan via een magazine. De uitgaves zijn bedoeld om even goed voor te gaan zitten, de headlines pak je mee via de online kanalen.”
De mensen achter Business Content Media hebben jarenlange ervaring met het maken van niche titels in onder meer de woonbranche. Na de overname en het faillissement van Uitgeverij Lakerveld vorig jaar, besloot de groep bladenmakers zelf door te gaan met het maken van vakbladen op een manier die zij van toegevoegde waarde achten voor de branches waarin ze actief zijn.
Over de titels
Interior Business is er voor en over wonenretail, meubelvakhandel, interieurleveranciers en interior designers. Dit gloednieuwe magazine is er om te informeren, inspireren en motiveren over de laatste ontwikkelingen in de woonbranche. Het blad verschijnt 26 keer per jaar, met minimaal 52 pagina’s. De belangrijkste pijlers zijn kennis, human interest en presentatie. De woonwinkel heeft een centrale rol in het blad, dit is immers de plaats waarvandaan de producten hun eindbestemming bereiken. Voor de headlines is er www.interiorbusiness.nl, met daarbij een dagelijkse nieuwsbrief.
Home Deco Business is een stijlvol vakblad over lifestyle en huismode en is er voor de home, gift, garden en modeaccessoires branche. De nadruk ligt op accessoires in- en om het huis. In het vakblad is extra aandacht voor de lifestyle woonwinkels. Home Deco Business zorgt voor verdieping door de lezer van relevante vakinformatie te voorzien: need to know en nice to know. Dit blad verschijnt zes maal per jaar. De eerste drie edities rond de voorjaarsbeurzen en de volgende drie volgen in de periode van de najaarsbeurzen.
Bedding Business is het b-to-b magazine voor en over slaapprofessionals, slaapkamerspeciaalzaken, wonenretail, linnenshops en interior designers. Zes keer per jaar schrijft de redactie over alle facetten in het vakgebied. Hierin is volop aandacht voor nieuwe technieken en producten, belangrijke events, leveranciers en natuurlijk de slaapkamerspeciaalzaken.
Vloeren Business is hèt vakblad voor de vloeren branche in de breedste zin van het woord: bestemd voor retailers (parketspeciaalzaken, woninginrichters), projectinrichters, fabrikanten, groothandels, branche organisaties, vakbeurzen, voor iedereen die als professional met het fabriceren, (ver)kopen en installeren van vloeren te maken heeft.Van ondervloer tot toplaag, van ondergrond tot onderhoud.