Waarschijnlijk ken je ze wel: Home Society, de flexibele leverancier van woonaccessoires en de bekende Bridgewater home fragrances. Met hun nieuwe geurlijn Notes interior perfume introduceren zij een fijne selectie huisparfums. Het minimalistische design en de subtiele geuren maken Notes met haar uitstekende prijs-kwaliteitverhouding perfect voor zowel winkelier als consument.
Tijdens een brainstormsessie over nieuwe producten kwamen de collega’s van Home Society op het idee van een home fragrance concept. En dan in het bijzonder een concept wat aansluit bij het moderne nordic interieur wat nu populair is in en veel in woonbladen te zien is. Op de vraag hoe die geurlijn er dan uit zou moeten zien en aan welke eisen het moest voldoen kwam het antwoord dat de kwaliteit absoluut hetzelfde zou moeten zijn als de geurlijn van Bridgewater, maar dan met een meer minimalistische look and feel die moeiteloos in het meer urban interieur past.
Twee jaar geleden al legden Dolf en Gaby het idee voor aan een kaarsenproducent en partner. Dolf Vrijenhoek is directeur van Home Society, Gaby Heezen is Creative Manager. De twee zijn niet over een nacht ijs gegaan. Na gedegen onderzoek en veel research is de onderneming een samenwerking aangegaan met hun Amerikaanse partners die, gelukkig, voor de stedelijke Amerikaanse markt ook veel mogelijkheden zagen voor een nieuwe fragrance lijn met Europees design. Dolf: “Vanuit deze fijne samenwerking is Notes interior perfume ontstaan.” Gaby vertelt over de doelgroep. “Dat zijn de power moms. Een vrouw die midden in het leven staat, weet wat ze wil, een eigen smaak heeft en brede interesses op het gebied van fashion en interieur. Ze houdt van minimalisme, staat voor no-nonsense, eenvoud en ze doet inspiratie op via instagram en pinterest. Leeftijd van deze doelgroep? We zeggen 25 tot 55 jaar maar vergeet de meiden tussen 15 en 25 jaar niet en vlak tegenwoordig ook de 55-plusser niet uit. Eigenlijk is Notes met het minimalistische design tijdloos en leeftijdloos door haar eenvoud.”
Lees het complete artikel in Home Deco Business #3. Nog geen abonnee? Klik hier!