Easyfairs lanceert TrendZ Belgium, een nieuw inkoopmoment voor de living & lifestyle markt. De eerste editie is gepland van 27 tot en met 29 januari in Flanders Expo in Gent. Het event wordt in België gelanceerd naar het model van TrendZ in Nederland, dat al een aantal jaren tweemaal per jaar wordt gehouden in de Evenementenhal Gorinchem.
Na een uitgebreid onderzoek wordt het beursconcept van TrendZ nu ook gelanceerd in België als TrendZ Belgium. Easyfairs komt daarmee tegemoet aan de vraag vanuit de sector naar een event in België voor de professionele retailer. TrendZ wil dan ook het meest complete inkoopmoment zijn voor de detailhandel in de volgende segmenten: home deco, design, verlichting, kleinmeubel, home fragrance, bed, bad & tafel, young & trendy, decoratietextiel, gifts, bloemdecoratie, garden & outdoor, accessoires en fairtrade. Dit tweemaal per jaar: een voorjaarseditie in januari en een najaarseditie in september, telkens in Flanders Expo.
“Trendz Belgium is een nieuw event op maat en met focus op de Belgische markt, ontstaan in dialoog met alle stakeholders. Ontstaan vanuit de overtuiging dat ook de Belgische markt plaats biedt aan een event dat retailers en inkopers inspireert met living & lifestyle producten en dit tweemaal per jaar.” zegt Patrick Geysels, Head of Cluster en Directeur TrendZ Belgium. Geysels kennen we nog als directeur van Intirio, ook deze beurs beurs is recent overgenomen door Easyfairs.
In België zijn op beurzengebied in de home deco sector de nodige verschuivingen geweest. Na het wegvallen van Europacadeau in Brussel ontstond de beurs All4Home, die er na een aantal jaar ook mee ophield. TrendZ zal in dit gat willen springen.